Tuesday, December 30, 2014

Kisah Rompakan Bank di Guangzhou, China

Semasa rompakan di Guangzhou, China, perompak bank menjerit kepada semua orang di bank: ". Jangan bergerak! Duit ini adalah milik negeri dan nyawa anda adalah milik anda"

Semua orang dalam bank yang meniarap secara perlahan-lahan. Ini dipanggil "Konsep Ubah Minda" Menukar cara konvensional otak anda berfikir.




Apabila seorang wanita diletakkan di atas meja, perompak menjerit kepadanya: "Ini adalah rompakan dan bukan cubaan rogol!!"

Ini dipanggil "Profesional" Fokus hanya pada apa yang anda dilatih!

Apabila perompak bank kembali ke rumah, perompak muda kepada perompak yang lebih tua (yang baru sahaja menyelesaikan Tahun 6 di sekolah rendah): "Boss, jom kita kira berapa banyak hasil yang kita dapat."

Para perompak yang lebih tua menyangkal dan berkata: ". Anda sangat bodoh, terdapat begitu banyak wang ia akan mengambil masa yang lama untuk mengira, malam ini, berita di TV akan memberitahu kita berapa banyak kita dirompak daripada bank.!"

Ini dipanggil "Pengalaman." Pada masa kini, pengalaman adalah lebih penting daripada kelayakan atau sijil anda!

Selepas perompak meninggalkan bank tersebut, pengurus bank memberitahu kepada penyelia bank untuk membuat panggilan polis dengan cepat. Tetapi penyelia berkata kepadanya: "Tunggu Mari kita keluar $10 juta daripada bank untuk diri kita dan tambah kepada $70 juta bahawa kita sebelum ini telah digelapkan dari bank!".

Ini dipanggil "Menyelam sambil minum air" Menukar keadaan yang tidak diiginkan untuk keuntungan anda!

Penyelia berkata: "Ia akan menjadi baik jika ada rompakan setiap bulan."

Ini dipanggil "Membunuh Kebosanan." Kebahagiaan peribadi adalah lebih penting daripada kerja anda.

Keesokan harinya, berita TV melaporkan bahawa $100 juta telah diambil dari bank. Perompak dikira dan dihitung dan dikira, tetapi mereka hanya boleh mengira $ 20 juta. Perompak sangat marah dan mengadu: ". Kami mempertaruhkan nyawa kita dan hanya mengambil $20 juta Pengurus bank mengambil $80 juta dengan snap jari Ia kelihatan seperti ia adalah lebih baik untuk dididik daripada menjadi pencuri."

Ini dipanggil "Pengetahuan sangat bernilai seperti emas!"

Pengurus bank itu tersenyum dan gembira kerana kerugian dalam pasaran saham yang kini dilindungi oleh rompakan ini.

Ini dipanggil "Merebut peluang." Jangan takut ambil risiko!

Jadi siapa perompak sebenar di sini? Fikirkan

No comments:

Post a Comment